Od 1976 roku Decathlon wprowadza innowacje, aby uczynić sport dostępnym dla każdego. Od momentu powstania firmy minęły już 44 lata, a w tym czasie obiegła ona świat dookoła, zwiększając swój stan zatrudnienia z 7 do 90 000 pracowników.
POZNAJ NAS BLIŻEJ!

NASZA HISTORIA

Pierwszy Decathlon otworzył swe podwoje 27 lipca 1976 roku. Jego założyciel, Michel Leclercq, chciał zgromadzić wszystkie sporty pod jednym dachem – tak, by jak najwięcej osób mogło cieszyć się zdrowiem, sprawnością i czerpać z niej przyjemność. Okazało się, że Decathlon to bardzo oryginalny koncept: powierzchnia sprzedaży dedykowana wyłącznie dla sportu to prawdziwa rewolucja dla użytkowników. Po raz pierwszy mogli oni w jednym i tym samym sklepie znaleźć niezwykle szeroki wybór wyposażenia sportowego w bardzo konkurencyjnych cenach.
Pomysł Michael’a okazał się sukcesem i zaczęliśmy debiutować poza granicami Francji, obecnie nasze sklepy można spotkać już w 51 krajach, w których dołączyły do nas dziesiątki tysięcy pracowników. Sportowa pasja, przepełniająca pierwszą ekipę „szaleńców”, pozostała nienaruszona. Oczywiście nie brakowało przeciwności losu, ale każda trudność postrzegana była (i jest) jako szansa.
Michel Leclercq: „Wybór i bardzo atrakcyjne ceny. Od 1976 roku dążeniem firmy było uczynić sport dostępnym dla jak najszerszej rzeszy ludzi. Każdy dzień wymagał od nas elastyczności. Dziś mówilibyśmy o młodym start-up’ie. Prawdziwa przygoda!”. Chęć uczenia się i rozwijania przedsiębiorczości: DNA firmy. Michel Leclercq powtarza to na szkoleniach, które w dalszym ciągu prowadzi w Campusie (siedzibie Decathlonu) dla pracowników z Francji i z innych krajów świata.

NASZA HISTORIA

DECATHLON W POLSCE

Decathlon w Polsce to 60 sklepów, 2 magazyny (Łódź i Gliwice) oraz centrala (Warszawa – Targówek), w której znajdują się m.in. takie działy jak: Produkcja, Omnichannel, Marketing, Finanse etc..
Decathlon Polska to ponad 3400 pasjonatów sportu, których na co dzień możesz spotkać ich nie tylko w naszych sklepach stacjonarnych, ale również na licznych zawodach sportowych, eventach, boiskach oraz nawiązywać z nimi relacje poprzez lokalne social media.
To co Nas wyróżnia na rynku, to ilość sportów jakie udostępniamy Naszym Użytkownikom. Już teraz jest ich ponad 100. Nieustannie pracujemy nad poszerzeniem oferty do ich uprawiania oraz dostępności naszego asortymentu w sklepach. Prawie każda sygnowana jest marką własną, między innymi Artengo, Domyos, Fouganza, Kalenji, Nabaiji, Quechua, Tribord czy Wed’ze. Są projektowane, rozwijane i testowane przez ekspertów-pasjonatów. Wszystkie charakteryzują innowacyjne rozwiązania, wysoka jakość oraz przystępne ceny.

DECATHLON W POLSCE

NASZ SENS I WARTOŚCI

„W ZRÓWNOWAŻONY SPOSÓB UPOWSZECHNIAĆ PRZYJEMNOŚĆ I KORZYŚCI PŁYNĄCE Z UPRAWIANIA SPORTU, ABY BYŁY DOSTĘPNE DLA WIELU”.

Od pierwszego dnia, na całym świecie, w naszej pracy kierujemy się tymi samymi wartościami.
Pierwsza to witalność, a więc energia, entuzjazm i odwaga w poszukiwaniu rozwiązań, innowacyjności i rozwoju. Druga to odpowiedzialność, która oznacza umiejętność podejmowania decyzji, wykazywania się inicjatywą i realizowania postanowień.
Robimy wszystko, by nasze zespoły mogły poświęcić więcej czasu na dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z klientami. Codziennie każdy z nas dokłada wszelkich starań, aby realizować sens firmy i w zrównoważony sposób upowszechniać radość i korzyści płynące z uprawiania sportu.

NASZ SENS I WARTOŚCI

ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ

Na co dzień dokładamy wszelkich starań, aby umożliwić ludziom uprawianie sportu. Radość wynikająca z aktywności fizycznej przekłada się bezpośrednio na zdrowie i samopoczucie. Dostrzegamy również potrzebę dbania o środowisko, w którym żyjemy. Możliwość mieszkania, pracowania, ale też właśnie uprawianie sportu w zdrowym i czystym klimacie to prawo każdego z ludzi. Chcemy też aby jak najwięcej osób miało świadomość, że codzienne wybory i drobne rzeczy, które robimy mają niebagatelny wpływ na naszą planetę.
Niebieski nowym zielonym – oto hasło przyświecające sieci Decathlon. Wynikiem tego podejścia jest otwarty właśnie sklep w Olsztynie, w którym zastosowano liczne ekologiczne rozwiązania – m.in. latarnie bezpośrednio zasilane przez panele słoneczne zamontowane na elewacji frontowej, ławki solarne czy turbiny wiatrowe. Dzięki wprowadzonym innowacjom emisja CO2w sklepie zimniejszy się aż o 70%, a koszty eksploatacyjne za wodę i prąd obniżą się o 60%.

ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ